Sukces dziecka sześcioletniego w szkole zależy od współpracy jego rodziny, przedszkola i szkoły. Aby osiągnąc cel należy:

  • wzmacniać samodzielność i zaradność dziecka poprzez włączanie dziecka w prace domowe i wykonywać je razem z nim, rozmawiać w trakcie tych prac, pozostawiać dziecku pole do własnych pomysłów i zachęcać do ich wyrażania, zachęcać dziecko do dokonywania wyborów, stwarzać ku temu wiele okazji. 
  • rozwijać u dziecka  ciekawość świata zabierając dziecko w różne miejsca bliższej i dalszej okolicy, aby poznało różne in stytucje i to, jak się w nich zachować - wyjścia do kina, teatru, banku, urzędu, muzeum itd, podróżować z dzieckiem różnymi środkami lokomocji, organizować wyprawy do księgarni, do biblioteki, poszukiwać razem róznych informacji w internecie, wspólnie przeglądać i czytać książki, czasopisma, gazety
  • kształtować postawę twórczą u dzieci poprzez zachęcanie dziecka do różnych form ekspresji poprzez rysowanie, malowanie, lepienie, śpiew, taniec, grę na instrumentach, opowiadanie dziecku różnych historyjek, wspólne wymyślanie, ilustrowanie rysunkami, zadawanie dziecku pytań typu "a jak można zrobić to inaczej?", przy czytaniu czy opowiadaniu historyjek pytania typu "a co było przedtem?", "jak inaczej mogłoby się to skończyć?", grać z dzieckiem w rózne gry - planszowe, komputerowe, bawić się w gry językowe - stosować rymowanki, wyliczanki, wymyślać nowe słowa
  • rozwijać społeczne kompetencje dziecka poprzez utrzymywanie kontaktu z bliższymi i dalszymi krewnymi, utrzymywanie kontaktów z sąsiadami i właczanie w nie dziecko, należy zadbać o to, aby dziecko miało jak najwięcej kontaktów z innymi dziećmi, uczyć, głównie na własnym przykładzie różnych form nawiązywania i podtrzymywania kontaktów - rozmowy przez telefon, skypea, pisanie listów, kartek
  • wzmocnić samoocenę dziecka: dużo z dzieckiem rozmawiać, pytać, wyrażać swoje zadowolenie, że dało sobie z czymś radę, że się czegoś nauczyło czy dowiedziało, rozmawiać z dzieckiem o szkole, ale nie ujawniać wobec niego swoich niepokojów, pretensji, nie nastawiać go negatywnie wobec nauczycieli, szkoły, programu nauczania, ono i tak nie ma na to wpływu a niepokój rodziców może mu się udzielić.

Wszelkie prawa zastrzeżone © Zespół Szkolno-Przedszkolny w Kucharkach

Realizacja: Superszkolna.pl